De strijd op Wikipedia duurt voort; schoon genoeg van koekebakkers en pannekoeken

De tweede keer dat ik over strijd op Wikipedia schrijf; het houdt me bezig en het kost irritant veel tijd al is het ook leerzaam. Er duiken telkens nieuwe horzels op, al bestaan er ook ridders.

Mijn laatste bijdrage aan Wikipedia volgt. Geheel onder een link naar de volledige discussie over het behoud (terugplaatsing) van het lemma over Galerie Rob Koudijs op een zogeheten overlegpagina. Ruim driekwart van de bijdragen aan Wikipedia vindt op dat soort pagina’s plaats. Tijdverspilling, me dunkt: minder praten meer breien en niet zo piepen jongens.

Schoon genoeg van koekebakkers en pannekoeken

Op 14 mei is de eigenaar van Galerie Rob Koudijs (Rob Koudijs) geciteerd in de New York Times; niet het plaatselijke sufferdje waarin lokale koekebakkers adverteren:

Is het nou eens klaar? Ik maak geen reclame, ik probeer de wereld van sieraadontwerpers te beschrijven. Na een serie van bijna honderd samenhangende nieuwe artikelen vind ik het onderhand vervelend dat bepaalde vakinhoudelijk onontbeerlijke zaken (galeries) stelselmatig worden gesaboteerd op Wikipedia. Ik krijg schoon genoeg van al die rigide dominante onnozelaars die gestoorde machtsspelletjes spelen en in al hun heilige eigendunk verspilde tijd opeisen in plaats van constructief bijdragen. Het heeft niets te maken met de gender-gap, hoop ik maar.

In het artikel in de New York Times staan foutjes -voor de wantrouwige blindgiftig bijtende azijnpissers onder u-: zo is niet Paul Dekkers eigenaar van Galerie Ra, maar Paul Derrez en zijn Emmy van Leersum en Gijs Bakker nooit gescheiden, anders dan door de dood. Ondanks die onvolkomenheden vind ik de NYT een aardige bron en acceptabele rechtvaardiging voor een lemma over Galerie Rob Koudijs in de encyclopedie. Ok?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Verzoekpagina_voor_moderatoren/Terugplaatsen#Galerie_Rob_Koudijs

Geef een reactie

