Femme de la rue

In de schaduw van de lelijke arcades aan de Kinkerwinkelstraat liep ik naast mijn fiets

Tassies aan het stuur na bezoek aan de schoenlapper en de markt

in een meisjesachtige zomerjurk die ik nu niet meer zou durven dragen

Achter mij een opdringerige mannenstem

Van fietsen krijg je mooie benen

Als gebruikelijk deed ik of ik doof was

De door de zon verbrande rose man in korte blauwe sportbroek herhaalde zich

dichtbij

en met andere woorden

Lekkere benen schat

Eenmaal naast mij keek ik hem onnozel aan en zei beleefd vragend

I’m sorry?

Oh, it’s not important

was zijn plots vriendelijke antwoord en hij taaide af

Er bestaan niet minder winterse varianten op dit zich vrijwel overal voordoende irritante macho mannenfenomeen

Femme de la rue al gezien?

De trailer vind je hier: http://www.youtube.com/watch?v=ESdZDwcA5iM

One thought on “Femme de la rue

  1. manon schreef:

    Dan ben je er nog genadig afgekomen. Ooit terugwandelend naar het station, not bene met een man aan mijn zij, door een meneer in de bil geknepen. Zo’n clubje mannen uit de provincie die zich eens lekker een avondje mogen vervelen buiten de deur. Misschien heb ik daarom zo’n hekel aan Amsterdam?

    Groet!

    Like

Geef een reactie

