Niet harder dan dertig in Amsterdam

Niet alleen vanwege een grotere verkeersveiligheid is het verstandig alle Amsterdamse wegverkeer een maximumsnelheid van 30 km per uur toe te staan (met uitzondering van de ring en wegen die slechts voor doorgaand gemotoriseerd verkeer begaanbaar zijn); het scheelt ook een hoop herrie en stank. Al het gemotoriseerd verkeer (geel of blauw nummerbord) kan dan op de weg en het fietspad komt zo weer vrij en veilig voor fietsers. Wellicht kunnen daarmee ook de recent aangekondigde gemeentelijke bezuinigingen op het onderhoud aan onder meer verkeerslichten worden opgevangen. Vette boetes voor snelheidsovertreders uiteraard. Vast en zeker dat daarmee de doorstroming wordt bevorderd alsook de verkeersveiligheid. Tenslotte is tachtig op de ring (A 10) hard zat.

Advertenties

One thought on “Niet harder dan dertig in Amsterdam

  1. Mark schreef:

    je blogpost dook net op in mijn linkedin-updates. 80 is hard zat, maar ja, Schultz vindt het effect op luchtvervuiling en geluidsoverlast verwaarloosbaar. Zelf ben ik voor variabele snelheidslimieten op de ringwegen. Als het rustig is 100 en als het druk is 80.
    En in Utrecht willen ze zelfs oude auto’s gaan bannen uit de straten. Laten ze dan ook gelijk al die stinkende brommertjes verbannen.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s